بررسي تأثير استراتژی‌های بازاریابی سياسی بر رفتار رأی‌دهندگان



دانشجو: علی صادقی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد MBA
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ۱۳۹۴
استاد راهنما: دکتر بهرام خیری

چکیدهکلیدواژه هامشاهده پایان‌نامه

هدف از انجام این پژوهش، بررسی و تعیین تاثیر استراتژی های بازاریابی بر رفتار رای دهندگان با توجه به دیدگاه های دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز می باشد. در این تحقیق، جامعه آماری مجموعه دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز می باشند. همچنین از پرسشنامه جهت گرد آوردی داده های مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری متغیر های این پژوهش شامل: STP، عناصر آمیخته بازاریابی و رفتار رای دهندگان استفاده شد .بدین منظور، با توجه به حجم نمونه پرسشنامه در اختیار ۳۸۴ نفر از دانشجویان که بصورت تصادفی و با استفاده از روش نمونه برداری طبقه ای انتخاب شده بودند، قرار گرفت که در نهایت تعداد ۲۶۱ پرسشنامه برگشت داده شده قابل تحلیل بود. سپس کلیه داده ها با استفاده از روشهای تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری (تحلیل مسیر) و با کمک نرم افزارهای SPSS و visual pls 1.04 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.این پژوهش از نظر جمع آوری اطلاعات پیمایشی و از جهت بررسی روابط بین متغیر ها از نوع همبستگی می باشد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که STP بر تمام عناصر آمیخته بازاریابی تاثیر معنا داری دارد و تاثیر تمام عنصر آمیخته بر رفتار رای دهندگان بجزء آمیخته محصول مورد تایید قرار گرفت.

استراتژی‌های بازاریابی سیاسی، رفتار رأی‌دهندگان، انتخابات



  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *