اخبار جعلی، تبلیغات و مهندسی انتخابات

زمانی که انتخابات به اخبار جعلی آلوده باشد، دوگانه‌هایی به‌تناوب ایجاد خواهد شد. برای مثال دروغگو/ راست‌گو، کارآمد/ ناکارآمد، انقلابی/ غیرانقلابی، عادل/ ظالم، معتدل/ متحجر و … ایجاد خواهد شد. این دوگانه‌ها بر رفتار و ترجیحات رأی‌دهندگان و مصرف‌کنندگان سیاسی در انتخابات تاثیر بسزایی دارد. از آنجایی که هسته بازاریابی سیاسی، در سال جاری، مأموریت خود را «بهبود نظام انتخابات در جمهوری اسلامی ایران» قرار داده، توجه به بازیگران بازار رأی‌دهی و سازوکار انتقال پیام حائز اهمیت است. از این رو در این گزارش اخبار جعلی که در بستر اینترنت منتشر می‌شوند و قصد دارند در خلال تبلیغات انتخاباتی، پیام‌های ابهام آمیزی را به نفع یک کاندیدا یا گروه سیاسی ایجاد نمایند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به این ترتیب ضمن بررسی تبلیغات چسبندۀ مخرب در فضای انتخابات، ظرفیت بازاریابی ویروسی را نیز مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *