بازاریابی سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران؛ چالشهای عملی و نظری



دانشجو: سید امیرعباس افشارامین، پایان‌نامه کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام
پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، ۱۳۹۸
استاد راهنما: دکتر گیتی پورزکی، استاد مشاور: دکتر منصور انصاری

چکیدهکلیدواژه هامشاهده پایان‌نامه

در دهه های گذشته در کشور، بازاریابی سیاسی نقش روزافزونی در روند انتخابات جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند. از طرفی با ورود ابزارهای نوین ارتباطی، بر تنوع روش‌ها و میزان استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی سیاسی افزوده می شود. جمهوری اسلامی ایران دارای نظام ارزشی و اخلاقی در انتخابات است که با بررسی نظام ارزشی آن و اتفاقاتی که در انتخابات در ایران می افتد شاهد نوعی گسست نظری یا عملی هستیم؛ میان آنچه باید باشد و آنچه که هست. در این پژوهش به دنبال بررسی چالشهای نظری و عملی بازاریابی سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران و نظام ارزشی آن هستیم. در این پژوهش در می یابیم که به لحاظ نظری فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی با شاخص های بازاریابی سیاسی که کسب قدرت، برانگیختگی، ایجاد کالای سیاسی و مبادله کوتاه مدت است چالش نظری دارد و به لحاظ عملی نیز مبادله کوتاه مدت، برانگیختگی و ا یجاد محصولات جعلی سیاسی جمهوری اسلامی را با چالش مواجه ساخته است. لذا با مرور وقایع تاریخی انتخابات ریاست جمهوری دهم و یازدهم و همچنین بررسی چالشهای نظری و عملی، به شکلی جداگانه به چالش های مذکور دست خواهیم یافت. این پژوهش، کیفی و روش گردآوری داده ها، فیش برداری کتابخانه ای یا مراجعه به اسناد سایت ها و سی‌دی‌های انتخاباتی است.

بازاریابی سیاسی، انتخابات، افکار عمومی، برانگیختگی



  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *