نویسندگان: ابراهیم برزگر، محمدهادی راجی
مجله: جستارهای سیاسی معاصر، ۱۴۰۰
با پراکنش قدرت در دنیای معاصر و گذر به جوامع شبکهای، دانشهای مختلفی برای شناخت این تغییرات به صحنه آمد. بازاریابی سیاسی یکی از انواع این دانشها است که به عنوان یک دانش میانرشتهای و با استفاده از دانشهای مدیریت، ارتباطات و علوم سیاسی در پی شناخت محیط کاربری قدرت و نوع کنش سیاسی انسانها و تأثیرگذاری بر آن است. در این راستا طرح بازاریابی سیاسی مبتنی بر چارچوبهای بومی و شناخت و بازتعریف آن مبتنی بر این چارچوبها از اهمیت برخوردار است. در این تحقیق با استفاده از مفهوم بازاریابی سیاسی و طرح آن مبتنی بر الگوی سه گانه اندیشه سیاسی اسلام، سعی شده است تا گامی به سوی طراحی چارچوبهای زمینهوند در راستای طراحی روشهای بومی بازاریابی سیاسی برداشته شود. پرسش اصلی این تحقیق آن است که روششناسی بازاریابی سیاسی مبتنی بر الگوی سه گانه سیاسی اسلام چگونه است؟این تحقیق از نوع توسعهای -کاربردی میباشد. برای جمعآوری اطلاعات از روش اسنادی با تکنیکهای کتابخانهای و برای تحلیل اطلاعات از روش تفسیری با محوریت تحلیل کیفی استفاده شده است. مبتنی بر یافتههای تحقیق، روش تحلیل سه گانه با محوریت مفهوم بنیادین نیاز به عنوان الگویی مناسب جهت روشمندسازی بازاریابی سیاسی به حساب میآید.
بازاریابی سیاسی، کنش، روششناسی، الگوی سهگانه، نیاز