مطالعة تاثیر ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت سیاسی،اعتماد عمومی و انسجام ملی (مطالعه شهروندان منطقه ۶ شهر تهران)

نویسندگان: نرگسیان، عباس؛ دیندار، یاشار؛ طهماسبی آقبلاغی، داریوش؛

مجله: مدیریت فرهنگ سازمانی » زمستان ۱۳۹۴، دوره سیزدهم – شماره ۴ علمی-پژوهشی/ISC ‏(۲۳ صفحه – از ۹۹۵ تا ۱۰۱۷)

چکیدهکلیدواژه هامشاهده مقاله

پژوهشگران در اين مقاله رابطه بين ابزارهاي بازاريابي سياسي و انسجام ملي را بررسي كرده اند و به دنبال پي بردن به اين مسئله اند كه در صورت وجود رابطه بين اين دو متغير، ماهيت آن چگونه است. جامعه آماري پژوهش حاضر، شهروندان منطقه ۶ شهر تهران است. براي گردآوري داده ها از ابزار پرسشنامه و براي سنجش روايي سوال ها، روايي محتوا و روايي سازه بررسي شد. براي سنجش اعتبار محتواي پرسشنامه نظرهاي پژوهشگران، استادان دانشگاهي و كارشناسان خبره به كار گرفته شد. سنجش روايي سازه نيز با كمك تحليل عاملي تاييدي و با نرم افزار ليزرل انجام گرفت. مدل مفهومي پژوهش متشكل از ابزارهاي مدرن بازاريابي سياسي به عنوان متغير مستقل، انسجام ملي به عنوان متغير وابسته و مشاركت سياسي و اعتماد عمومي به عنوان متغيرهاي مداخله گر است. نتيجه حاصل از پژوهش تاثير معنادار ابزارهاي مدرن بازاريابي سياسي بر انسجام ملي را تاييد مي كند.

ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی، اعتماد بمومی، انسجام ملی، مشارکت سیاسی

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *