مدیریت تبلیغات

نویسندگان: مسعود کیماسی، علی عمویی و آوا شفیعی

ناشر: ادیبان امروز

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸

معرفی کتاب: مردم روزانه در معرض تبلیغات زیادی از سوی رسانه‌های گوناگون قرار دارند. تبلیغات یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین عناصر ترویجی در ارتباطات محسوب می‌شود که آثار قابل توجهی در طول تاریخ و از دریچه علوم مختلف مانند بازاریابی و علوم سیاسی از خود به جای گذاشته است. تبلیغات دانشی است که پابه‌پای توسعه تکنولوژی پیش می‌رود و جوانب مختلف زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کتاب، ابعاد مهمی از تبلیغات را از دو منظر علمی و کاربردی در ۱۰ فصل بررسی کرده است: استراتژی پیام، شناخت رسانه‌ها، تکنیک‌های تبلیغاتی و ارزیابی اثربخشی.

فصل اول به کلیات مدیریت تبلیغات مانند هدفگذاری، بودجه‌بندی و سرمایه‌گذاری در صنعت تبلیغات اشاره می‌کند. فصول دوم و سوم به موضوع استراتژی پیام، ایجاد پیام خلاقانه، ترفندهای ارائه و جذابیت تبلیغات، و تهیه متون تبلیغاتی کاربردی و خلاقانه می‌پردازد. فصول چهارم تا نهم به معرفی رسانه‌های گوناگون و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آنها اختصاص یافته است از جمله رسانه‌های سنتی، تلفنی، آنلاین و محیطی. در آخر، فصل دهم به مباحثی پیرامون سنجش اثربخشی پیام و تبلیغات مانند روش‌های کمی و کیفی تحقیقات، آزمون‌های مختلف و استانداردهای صنعتی اشاره دارد.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *