بازاریابی انبوه در سیاست، دموکراسی در عصر تصاویر ساختگی

نویسندگان: بروس آی. نیومن

مترجمان: دکتر آرام طاعتی، امید مهدیه

ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی

تاریخ انتشار: سال۱۳۹۱

ویژگی بروس آی. نیومن، مؤلف کتاب” بازاریابی انبوه در سیاست”

بروس آی. نیومن(Bruce i.newman) ، چهره‌ی بین المللی در حوزه بازاریابی سیاسی است. کتابهای نیومن عبارتند از :

۱-    بازاریابی رئیس جمهور

۲-    درسنامه بازاریابی سیاسی

۳-    ارزش‌های مصرف و انتخاب بازار

۴-    رفتار مشتری

۵-    بازاریابی انبوه در سیاست

ویژگی دیگر نیومن آن است که مشاور ارشد استراتژی ارتباطات در کاخ سفید در زمان کلینتون بوده، از این رو متکی بر دانش و تجربه‌ی حرفه‌ای این کتاب تدوین و انتشار یافته است. نیومن ۴ سال برای تدوین این کتاب، وقت اختصاص داده و این آشکارا نشان می‌دهد که کتاب تا چه میزان از سیستم سیاسی آمریکا پرده بر می‌دارد.

 

ویژگی کتاب” بازاریابی انبوه در سیاست، دموکراسی در عصر تصاویر ساختگی”

” بازاریابی انبوه در سیاست، دموکراسی در عصر تصاویر ساختگی ” حاوی ۸ فصل است که در این فصول بر پایه‌ی اصول بازاریابی، استراتژی، هنر خلق تصاویر ذهنی، مبارزه دائمی و راه حل هایی است که کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در همه فصول این کتاب از رسانه‌های متنوع آمریکا به ویژه عصر تلویزیون و فناوری های نوین یاد می‌کند که توانسته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری، رفتار انتخاباتی مردم را تغییر دهند. همچنین با ترفندهای مشاوران سیاسی و کمیپن های انتخاباتی رؤسای جمهور آمریکا از روزولت تا کلینتون آشنا می‌شوید.

“فروش رئیس جمهور به مردم” واژه‌ای است که سال ها است بازاریابان سیاسی با اعتقاد و باور راسخ آن را به کار می‌برند. از نگاه غربی ها، همان‌گونه که می‌توان کالاهایی نظیر تاید، اسباب‌بازی، ماشین را به مردم فروخت، مشاوران تبلیغاتی می‌کوشند رئیس جمهوری نیز را به مردم بفروشند یعنی آرا و نظرات مردم را بخرند تا شخصی را به منصب ریاست جمهوری بنشانند. بروس آی. نیومن در صفحه‌ی پیشگفتار چنین می‌نویسد: تکنیک های بازاریابی انبوه که کوکاکولا را به یک نام تجاری معروف تبدیل کرد، از سوی کلینتون برای ارتباط بر قرار کردن با مردم آمریکا مورد استفاده قرار گرفت یا ریگان با پخش تبلیغات «بامداد در آمریکا»، توانست روحیه ملی گرایی آمریکایی ها را تحریک کند و برند معتبری از خود بسازد.

سخن پایانی آنکه نویسنده‌ی کتاب درتوضیح کتاب “بازاریابی انبوه در سیاست” چنین می‌نویسد:

این کتاب به خصوص برای افرادی که بر روی سیستم سیاسی امریکا مطالعه می‌کنند و قصد دارند دانش و اطلاعاتشان را در مورد پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی و رسانه‌ها رخ داده است، به روز نمایند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *