آسیب‌شناسی عملکرد نهاد جمعه در ابتلاء کرونا

بازاریابی سیاسی در یک تقسیم‌بندی آکادمیک سه حوزه دولت – حکومت، بین‌الملل و انتخابات را در برمی‌گیرد. بحث تحزب به شکل مرسوم ذیل بازاریابی سیاسی انتخابات قابل تعریف است اما طبق نتایجی که از سیره سیاسی و اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی در پژوهشی جداگانه استخراج شده است ؛ این موضوع در گفتمان اسلامی ذیل بازاریابی سیاسی دولت – حکومت قابلیت طرح و بحث دارد. بر این اساس، تحزب برخلاف گفتمان غربی‌اش که دال محوری «قدرت» را پی‌می‌جوید در پی خدمت به مردم، هدایت جامعه و تقویت نظام الهی گام برمی‌دارد. در تبیین حضرت امام(ره) از حزب اسلامی، سه سطح از حزب‌االله اعم از فروملی و ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام و مستضعفین عالم ارائه می‌شود. در نگاه رهبران انقلاب، حزب لزوماً به گروهی سیاسی که در پی اهداف انتخاباتی هستند اطلاق نمی‌شود و گروه‌ها و دسته‌هایی چون روحانیت و نهاد ائمه جمعه نیز قابلیت تعریف حزبی ذیل حزب‌الله در سطح فروملی و ملی را می‌یابند که علاوه بر ویژگی‌های ذکرشده، وظایف متعددی را در قبال جامعه و نظام اسلامی برعهده می‌گیرند که به شکلی مفصل در بیانات رهبر معظم انقلاب قابل مطالعه است. پدیده کرونا ازجمله موارد نادر و استثنایی‌ای بوده است که بعد از چهار دهه از فعالیت مستمر – البته با شدت و ضعف- فعالیت و کنش این نهاد را دچار خدشه نمود و در ایفای وظایفش در قبال نظام اسلامی و جامعه ایران مشکلاتی را رقم زد. سؤالی که در این گزارش به دنبال پاسخ بدان هستیم آسیب‌شناسی نهاد و نماز جمعه در مواجهه با کرونا از نگاه بازاریابی سیاسی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با آدرس زیر در ارتباط باشید:
رایانامه: cpms.rushdisu@gmail.com

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *