انقلاب بازاریابی در سیاست

نویسنده: بروس آی. نیومن

مترجمان: شهاب طلایی شکری، مهدی عبدالحمید

ناشر: بازاریابی

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷

این کتاب، ترجمه یکی از آثار پروفسور بروس آی. نیومن، استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه دپاول در کشور آمریکا، می‌باشد. او یکی از اولین اندیشمندانی است که به مسئله بازاریابی سیاسی پرداخته و تاکنون آثار متعددی در این حوزه منتشر کرده است. نیومن جزو اندیشمندانی است که بازاریابی سیاسی را در عمل نیز تجربه کرده؛ او مشاور انتخاباتی بیل کلینتون و مشاور ارشد ارتباطات در کاخ سفید بوده است.

کتاب «انقلاب بازاریابی در سیاست؛ آموزه‌هایی در مورد بازاریابی مؤثر از کمپین‌های اخیر ریاست جمهوری آمریکا» حول دو محور اساسی نوشته شده است: علم و عمل. در این کتاب به موازات اینکه به ریشه‌های علمی ورود بازاریابی سیاست می‌پردازد، تجربیات موفق بازاریابی سیاسی در انتخابات‌های متعدد ریاست جمهوری آمریکا من‌جمله انتخابات۲۰۰۸و۲۰۱۲ را ذکر می‌کند. او پیروی اوباما در مبارزات انتخاباتی سال‌های۲۰۰۸و۲۰۱۲ را در بستر بازاریابی سیاسی تحلیل می‌کند و معتقد است ستادهای انتخاباتی نامزدهای رقیب اوباما آن را درک نکردند. فصول ۹گانه این کتاب بر اساس مفاهیم برندسازی، تحقیقات بازاریابی، کاربرد فناوری و مدیریت بحران نوشته شده است و تمامی این مفاهیم بر بستر واقعیات سیاسی آمریکا به همراه مطالعات موردی توسط نویسنده تشریح می‌شود.

این کتاب در سال۲۰۱۶ منتشر شد و انتشارات بازاریابی ترجمه آن را در سال۱۳۹۷ روانه بازار کرد.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *