ضعف اساسی دولت

نحوه تعامل با افکار عمومی و به ویژه رسانه ها، یکی از مشکلات جدی حسن روحانی از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم تا کنون به شمار می آید.

نحوه تعامل با افکار عمومی و به ویژه رسانه ها، یکی از مشکلات جدی حسن روحانی از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم تا کنون به شمار می آید.
متاسفانه بخشی ازاین مشکل به دلیل شخص رئیس جمهور و بخش دیگر آن متوجه تیم همکاران وی است . آقای روحانی از همان اول هم به دلیل نوع مشاغلی که داشته است چندان شخصیت رسانه ای نداشت، حتی زمانی که نماینده مجلس به شمار می آمد نیز مصاحبه های زیادی نمی کرد و به این که دائما در تعامل با افکار عمومی باشد، عادت نداشت.
امروز هم تیم همکاران وی چه در سطح دولت و دفتر او و چه در گروه مشاورینی که در حلقه دوم ارتباطات با ایشان قراردارند به افکار عمومی وبخش رسانه ها توجهی نشان نداده است… شاید هم آن هادراین زمینه انسان های کارآمدی نباشند .
حتی بخش سخنگویی دولت هم دچار ضعف بود چه در دولت قبل که آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت خوب عمل نکرد چه در زمان آقای ربیعی. ایشان (علی ربیعی) هم چندان رسانه ای نیست و در تعامل با رسانه ها وبیان مطالب به گونه ای صحبت نمی کند که از آن چیزی عاید افکار عمومی شود. درمیان فاصله این دو سخنگو هم که دولت حسن روحانی ماه ها فاقد سخنگو بود و ازاین حیث این موضوع در طول تاریخ انقلاب کم سابقه است .
از سویی دیگر هرچه به سمت پایان کار دولت نزدیک می شویم طبیعی است که آقای رئیس جمهور دیگر چندان دغدغه حفظ افکار عمومی را نداشته باشد و بیشتر ترجیح دهد کارهای ناتمام خود را تمام و به بعد از ریاست جمهوری خود فکر کند. تیم اطرافیان او نیز با این رویکرد موافق هستند و وی را همراهی می کنند. بنابراین یک ضعف اساسی دولت تعامل با افکارعمومی است؛ ضعفی که این روزها حادتر نیز شده است .
قطعا این مسئله هم به دوران باقیمانده آقای روحانی آسیب می زند و هم به آینده سیاسی او. طبیعی است که افکار عمومی وی را قضاوت می کند. این موضوع بین دولت و مردم فاصله جدی انداخته است.

نویسنده: حمید قزوینی

منبع: آفتاب یزد

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *