ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران

نویسندگان: عیوض زاده، حسن؛ علیپور، مهرداد؛

مجله: علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرج » تابستان ۱۳۹۰ – شماره ۱۵ علمی-پژوهشی/ISC ‏(۲۰ صفحه – از ۱۶۹ تا ۱۸۸)

چکیدهکلیدواژه هامشاهده مقاله

تحقیق حاضر با رویکرد بین رشته ای در دو حوزه بازاریابی و سیاست انجام پذیرفته است در این خصوص متغیرهای مستقل تحقیق از استراتژیهای تعیین بازار هدف استخراج و شامل استراتژیهای یکسان ، تمرکز ، تمایز و مرسوم بوده است. متغیر وابسته نیز پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمان ها و احزاب سیاسی است که کاملا از حوزه سیاست استخراج گردیده اند. رویکرد پژوهش کمی و از حیث اجرای تحقیق تلفیقی از دو روش توصیفی و اکتشافی با هدف کاربردی انتخاب گردیده است و از دو تکنیک پرسشنامه و مصاحبه تواما استفاده شده و جامعه آماری نیز از خبرگان سیاسی در کشور بودند که با روش نمونه گیری غیر احتمالی، قضاوتی ۶۹ نفر انتخاب شدند. همچنین از روش های رگرسیون در جهت تجزیه وتحلیل اطلاعات استفاده شد و نتایج و یافته t خطی ، آزمون همبستگی پیرسون و آماره های تحقیق نشان داد که مردم (مخاطبین و رای دهندگان) بیشتر به استراتژی تمایز و مرسوم توجه دارند و با این دو استراتژی احزاب و سازمان های سیاسی می توانند موفقیت خود را در مبارزات انتخاباتی بیشتر تضمین کنند.

مبارزات انتخاباتی، بازاریابی سیاسی،سازمان ها و احزاب سیاسی

به زودی…

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *