Marketing Leadership in Government



این کتاب به ضرورت بازارگرایی سیاسی در دولت‌ها می‌پردازد و اینکه چگونه رهبران سیاسی قادر خواهند بود با استفاده از ارتباطات اثربخش از دریچه بازاریابی سیاسی، در عین حفظ قدرت همچنان بازارگرا باقی بمانند. این دیدگاه سبب شده است تا علاقمندان نسبت به به‌کارگیری بازاریابی سیاسی در دوران تصدی قدرت دیدگاه تازه‌ای پیدا کنند.

نام کتاب: Marketing Leadership in Government

نویسنده: Edward Elder

انتشارات: Palgrave MacMillan

تاریخ انتشار: ۲۰۱۶

این کتاب به ضرورت بازارگرایی سیاسی در دولت‌ها می‌پردازد و اینکه چگونه رهبران سیاسی قادر خواهند بود با استفاده از ارتباطات اثربخش از دریچه بازاریابی سیاسی، در عین حفظ قدرت همچنان بازارگرا باقی بمانند. این دیدگاه سبب شده است تا علاقمندان نسبت به به‌کارگیری بازاریابی سیاسی در دوران تصدی قدرت دیدگاه تازه‌ای پیدا کنند. در این کتاب تلاش شده است تا تجربیات موفق جهانی- به ویژه در آمریکا و نیوزیلند- به زبان ساده مطرح شود. این کتاب در پنج فصل به موضوعات مهمی چون پاسخگویی رهبران، چگونگی رهبری مؤثر در جوامع و اعتبار رهبران نزد مردم می‌پردازد.

فصل اول به تغییرات محسوس رابطه بین نخبگان و مردم را بیان می‌کند. نویسنده برقراری توازن بین قاطعیت در تصمیم‌گیری اثربخش و شنیدن حداکثری مطالبات عمومی را در گرو برقراری ارتباط اثربخش میان دولتمردان و مردم می‌داند. همچنین در این فصل، یک چارچوب مناسب ارتباطاتی برای رهبران متصدی قدرت معرفی شده که در فصول بعدی توضیحات بیشتری درباره آن ارائه می‌شود. فصل دوم سه هدف ارتباطاتی برای پاسخگو بودن دولتمردان نسبت به مردم را با بهره‌گیری از تجربیات آمریکا و نیوزیلند پیشنهاد می‌دهد: شنیدن مطالبات مردمی، تصدیق محترمانه مطالبات عمومی و برقراری ارتباط احساسی بین خود با مردم. سومین فصل کتاب به کیفیت رهبری سیاسی دولتمردان اختصاص دارد و نویسنده آن را در گرو دو موضوع قدرت و صلاحیت می‌داند.

فصل چهارم به ویژگی اعتبار دولتمردان نزد مردم اشاره می‌کند. در این فصل، اعتبار سیاسی دولتمردان به عنوان نتیجه صداقت و توانمندی آنها در برقراری ارتباط با مردم شناخته معرفی می‌شود. فصل پنجم به صورت تفصیلی، مقدمات و جزییات استفاده بهینه از مدل ارتباطاتی رهبران سیاسی متصدی قدرت را همراه با مثال‌هایی از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما(آمریکا) و نخست وزیری جان کی(نیوزیلند) تشریح می‌کند. نویسنده در انتها، بایدها و نبایدهای رهبران سیاسی در دولت‌های بازارگرا را تبیین می‌کند. لازم به ذکر است در انتهای هر فصل مطالعات موردی بسیاری برای آشنایی بیشتر خوانندگان آورده شده است. ترجمه این کتاب توسط انتشارات «ادیبان روز» روانه بازار شده است.



  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *