The Political Marketing Game

این کتاب که در سال۲۰۱۱ منتشر شده است، سومین کتاب مهم دکتر لیز-مارشمنت(دانشیار دانشگاه اوکلند کشور نیوزیلند) در حوزه بازاریابی سیاسی پس از دومین ویرایش کتاب «بازاریابی سیاسی و احزاب سیاسی انگلیس» در سال۲۰۰۸ و اولین ویرایش کتاب «بازاریابی سیاسی: اصول و کاربردها» در سال۲۰۰۹ محسوب می‌شود.

نام کتاب: the Political Marketing Game

نویسنده: Jennifer Less-Marshment

انتشارات: Palgrave MacMillan

تاریخ انتشار: ۲۰۱۱

این کتاب که در سال۲۰۱۱ منتشر شده است، سومین کتاب مهم دکتر لیز-مارشمنت(دانشیار دانشگاه اوکلند کشور نیوزیلند) در حوزه بازاریابی سیاسی پس از دومین ویرایش کتاب «بازاریابی سیاسی و احزاب سیاسی انگلیس» در سال۲۰۰۸ و اولین ویرایش کتاب «بازاریابی سیاسی: اصول و کاربردها» در سال۲۰۰۹ محسوب می‌شود. این کتاب در هشت فصل تنظیم شده است که شامل تحلیل بازار، توسعه استراتژیک، رهبری پاسخگو، بازاریابی حزب، برقراری ارتباط، مدیریت تحویل سیاسی و بازاریابی دموکراتیک می‌باشد.

نویسنده در فصل اول به ماهیت متغیر بازار و لزوم تحلیل آن می‌پردازد و به اهمیت مسائلی چون بخش‌بندی بازار، هدفگذاری، تحلیل پیشگویانه بازار، تحلیل نامزدهای رقیب و… اشاره می‌کند. در فصل دوم پیرامون توسعه محصول سیاسی، برندسازی، رقابت و جایگاه‌یابی بحث می‌کند و در فصل سوم بر لزوم جا نماندن از تغییرات بازار و برقراری توازن میان آن با رهبری جامعه تأکید می‌کند. در فصل چهارم به برخی فعالیت‌های بازاریابی در سازمان حزب و تعامل آن با داوطلبان فعالیت سیاسی اشاره می‌کند. در فصل پنجم مباحث گسترده ارتباطات از جمله برگزاری کمپین‌ها، تبلیغات، بازاریابی الکترونیک، ارتباطات درونی احزاب، رسانه‌ها و اهمیت مشاوره بررسی شده است. فصل ششم به لزوم ارائه سیاسی در بازه زمانی قبل و پس از انتخابات اختصاص یافته است. در فصل هفتم، نویسنده، مزایا و همچنین مشکلات بالقوه در پیاده‌سازی بازاریابی سیاسی را بررسی می‌کند. نهایتاً در فصل آخر، نویسنده با الهام از نتایج فصول قبل، به هدف اصلی نگارش کتاب که پیروزی در بازی بازاریابی سیاسی بر اساس مشارکت در دموکراسی می‌باشد پرداخته است. لازم به ذکر است ترجمه این کتاب توسط انتشارات «سیته» روانه بازار شده است.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *