تصویر دولت سیزدهم؛ چالش‌ها و راهکارها

باگذشت یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم تدریجاً، تصویر دولت در افکار عمومی قاب مشخص خود را یافته است. تصویر دولت سیزدهم، مانند تصویر هر دولت دیگری، برآیند اراده‌ها، فعالیت‌ها، تصمیمات و وقایعی است که بخشی از آن در کنترل دولت بوده و بخشی از آن خارج از اختیار اوست. به تعبیر بهتر، در ساخت تصویر دولت، اراده و اقدام او به‌تنهایی مؤثر نیست و اراده‌ها و اقدامات شرکای سیاسی، رقبا، مخالفان و… نیز تأثیرگذارند. نگاهی به یک‌سالگی دولت نشان می‌دهد، در کنار زوایای مثبت تصویری، مدیریت تصویر در این دولت، نیازمند بازنگری جدی است. از سویی، ایده‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مثبت و امیدبخش دولت، بازنمایی خوبی در جامعه نیافته و از سوی دیگر، در برابر هجمه‌های بی‌امان و حملات سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی، بی‌دفاع بوده است. مهم‌تر آنکه، در کنار این دو مسئله، دولت زمان زیادی در اختیار ندارد؛ چه اینکه با عبور دولت از یک‌سالگی، به‌سختی بتوان تصویر شکل‌گرفته را تغییری اساسی داد. این گزارش سعی کرده است علاوه بر بیان محاسن تصویری دولت، به مهم‌ترین چالش‌های تصویری دولت سیزدهم پرداخته و راهکارهای متناسب با آن را پیشنهاد دهد. این گزارش به روش گروه کانونی، با همکاری پژوهشگران هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) تدوین و عرضه شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با آدرس زیر در ارتباط باشید:
رایانامه: cpms.rushdisu@gmail.com

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *