۱۱ نکته خطاب به اصولگرایان در آستانه ائتلاف

لیست نهایی که ارائه می دهید برخوردار از گفتمانی باشد که پاسخگوی مطالبات مردم و تعالی بخش به آرمان های انقلاب اسلامی باشد. حتما باید افرادی انتخاب شوند که در فردای تصدی صندلی سبز بهارستان، بتوانند به خوبی به مردم، شهدا و انقلاب اسلامی ادای دین کنند و نماینده همه مردم از هر جریانی و اعتقادی باشند، نه اینکه خودشان با چشیدن مزه قدرت، تبدیل به بخشی از مشکل کشور شوند.

این روزها اخبار متعددی درباره ائتلاف اصولگرایان برای دوره یازدهم انتخابات مجلس ۹۸ منتشر می شود، در این راستا، حول محور برخی اسامی قرار گرفته در لیست نهایی، نکته نظرات، انتقادات و پیشنهادات مختلفی از سوی تحلیلگران و فعالین این جریان سیاسی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منعکس می شود. به همین بهانه، در یادداشت پیش رو تلاش می شود نکاتی صرفا از باب دغدغه نگارنده با صراحت لهجه نه جسارت به ساحت بزرگان دلسوز این جریان سیاسی، مطرح شود.

۱- برای یکبار هم شده، بپذیرد که می خواهید ائتلاف کنید. بی تردید شما در لیست خود تکنوکرات، عدالت خواه، پایداری، رهپویانی و هر جریانی که در گذشته به اسم اصولگرایان گره خورده است باید داشته باشید اگرچه اختلاف نظرهایی هم شاید میان فرد فرد این لیست وجود دارد.

۲- در ترکیب لیست حتما تخصص، تعهد و توانایی را ارجح تر از هر ویژگی دیگر بدانید‌. سهم خواهی افراد را نادیده بگیرد. اگر لیست مبتنی بر سفارش این و آن بسته شود، حتی نخواهید توانست جریان انقلابی را برای کسب رای متقاعد کنید.

۳- هر کسی که خوب صحبت می کند و یا هر روز در رسانه ها حضور دارد، لزوما توانایی و شایستگی تصدی مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را ندارد. امروز کشور به افراد عملگرا، مدیر و تاثیرگذار در روند کشور نیاز دارد. بهتر بگویم؛ «به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست»

۴- در لیست خود از افرادی که سابقه حضور بدون دستاورد برای نظام و انقلاب در مسئولیت ها خود را داشتند، عبور کنید. در مقابل این افراد، یکبار هم که شده، تعارف را کنار بگذارید.

۵- حتما جوان گرایی را به عنوان یکی از مولفه های اصلی در تهیه لیست مورد توجه داشته باشید ولی مبتنی بر معیارهای مشخص و قابل سنجش نه اینکه فلانی باید باشد چون فلان شخص گفته است.

۶- لیست نهایی که ارائه می دهید برخوردار از گفتمانی باشد که پاسخگوی مطالبات مردم و تعالی بخش به آرمان های انقلاب اسلامی باشد. حتما باید افرادی انتخاب شوند که در فردای تصدی صندلی سبز بهارستان، بتوانند به خوبی به مردم، شهدا و انقلاب اسلامی ادای دین کنند و نماینده همه مردم از هر جریانی و اعتقادی باشند، نه اینکه خودشان با چشیدن مزه قدرت، تبدیل به بخشی از مشکل کشور شوند.

۷- برای هر فردی که در لیست نهایی انتخاب می شود دلایل کافی و مستدل را داشته باشید. مثلاً اگر کسی پرسید فلان شخص چرا انتخاب شده است، هر یک از اعضای شورای ائتلاف بتوانند با برشمردن ویژگی ها آن فرد، طرف مقابل را متقاعد کنند. چون شما همیشه فرصت نخواهید داشت که اعتماد افراد را بدست آورید.

۸- حتما در ارائه لیست نهایی، آرایش سیاسی طرف مقابل را نادیده نگیرید، یا بهتر بگویم طرف مقابل را دست کم نگیرید. بی توجهی به حرکات رقبا در تهیه لیست نهایی، بی تردید شما را وارد یک رقابت از پیش باخته در ۲ اسفند خواهد کرد.

۹- وقتی ائتلاف می کنید یعنی شما برای هر حوزه انتخابیه برنامه دارید. طوری اکت رسانه ای نداشته باشید که انگار اصولگرایان فقط در تهران به دنبال ائتلاف هستند. باید افکار عمومی دغدغه اصولگرایان برای نقطه به نقطه کشور را احساس کند. چون در مجلس ۳۰ نفر تهران صرفا تصمیم نمی گیرند، در بسیاری از طرح ها و لوایح شما حداقل باید ۱+۵۰ را داشته باشید.

۱۰- وقتی تصمیم گرفتید و لیست را براساس ویژگی های لازم؛ یعنی افراد متعهد و متخصص و برخوردار از توانمندی های لازم برای پاسخگوی به مطالبات کشور تهیه و منتشر گردید بک صدا از آن حمایت کنید. عقلای هر گروه و جریان در این نقطه باید وظیفه همگرایی میان اعضای خود را به خوبی ایفا کنند. مثلاً اینطور نباشد که فردی از رهپویان به فردی از پایداری که در لیست قرار گرفته هست، حمله کند و یا بالعکس.

۱۱- نامزدهای نهایی جریان اصولگرا که در لیست قرار می گیرند در تبلیغات انتخاباتی مشارکت بالا و سلامت در رقابت با رقبا را به عنوان دو مولفه مهم مورد توجه قرار دهند. امروز برخلاف برخی صداهای ناصواب که به جمهوریت نظام خدشه وارد می کنند، از نامزدهای جریان اصولگرایی بیش از پیش انتظار می رود که در به تصویر کشیدن جمهوریت نظام اهتمام ورزند.

اگر تمام این گام ها را به خوبی برداشتید دیگر وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادید.اگر مردم انتخابتان کردند با رسالت سنگینی که بر دوشتان قرار می گیرد وارد میدانی می شوید که هر تصمیم شما می تواند سرنوشت کشور را رقم بزند، در غیر این صورت باید خوشحال باشید که شما با تمام توان و از هم مهمتر اخلاص، پا به میدان رقابت جهت خدمت گذاشتید ولی به هر صورت در دایره انتخاب مردم نبودید.

منبع: راهبرد معاصر

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *