نویسندگان: Christina Holtz-Bacha, Linda Lee Kaid
ناشر: Publication SAGE
سال انتشار: ۲۰۰۶
تبلیغات یکی از مهمترین ارکان در علوم بازاریابی و سیاست میباشد. مجموعه فعالیتهای ترویجی افراد و سازمانها برای کسب اشتهار و افزایش اقبال عمومی را غالباً تبلیغات مینامند. یکی از مهمترین مفاهیمی که از آن در منابع مختلف به عنوان تاریخچه بازاریابی سیاسی یاد میکنند، اشکال ابتدایی تبلیغات سیاسی در کشورهای مختلف است. حال که بازاریابی سیاسی با شتاب بیشتری به سمت توسعه علمی در حرکت است، تبلیغات سیاسی بیش از پیش برای پژوهشگران اهمیت پیدا کرده است. این کتاب در قالب ۶ بخش و ۲۷ مقاله به تبلیغات سیاسی در سراسر جهان نگاهی موشکافانه انداخته است. بخشهای متعدد این کتاب به مباحثی چون مفاهیم و روششناسی تبلیغات سیاسی در سطح بینالمللی، اثربخشی تبلیغات سیاسی در تلویزیونی(در کشورهایی چون انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، رژیم اشغالگر قدس، برزیل و شیلی)، رویارویی تبلغات سیاسی و تجاری(در کشورهایی از جمله آلمان، یونان، هلند، ایتالیا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، کروه جنوبی و تایوان) و پیشرفتهای رخ داده در تبلیغات سیاسی دموکراسیهای نوظهور(در کشورهایی مانند لهستان، روسیه، اتریش، بلغارستان، چک، ترکیه، مالزی، اندونزی، سنگاپور، آفریقای جنوبی و هنگکنگ) پرداخته است. در این کتاب آثاری از اندیشمندان بنام بازاریابی سیاسی مانند کوالینا، فالکوفسکی و اسکمل نیز آورده شده است.