درس‌هایی برای امروز و فردای ایران اسلامی

نشست تخصصی بازاریابی سیاسی آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

در نشستی که در روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، مصطفی آقاجانی، عضو هسته بازاریابی سیاسی به تطبیق مدل اجراشده جریان آمریکایی در کودتای ۲۸ مرداد با الگوی فروش محور بازاریابی سیاسی پرداخت.

 وی در ابتدا، به زمینه‌های بروز پدیده کودتای ۲۸ مرداد پرداخت و پس از آن با احصاء دقیق مهم‌ترین بازیگران بازار سیاست در آن دوره به الگوی بازاریابی سیاسی آمریکا در پدیده کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ وارد شد.

آقاجانی در پایان مباحثش به مقایسه وضعیت فعلی ایران اسلامی و وضعیت شکل‌گیری کودتای ۲۸ مرداد پرداخت و از حیث فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تجاوز دولت‌های خارجی و عوامل استبدادش در آن دوره را دارای عبرت‌هایی برای دولتمردان و مسئولین جمهوری اسلامی دانست. وی با اشاره به نقش مخربی که سرویس‌های جاسوسی بیگانه در حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ داشته‌اند؛ توجه ویژه مسئولین را به عدم اعتماد و دل بستن به آمریکا، خدمت رسانی به مردم و کنارگذاشتن دعواهای جناحی برای استمرار حضور در قدرت، خواستار شد.

 
 
 
 
  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *