نشنال اینترست: گاز طبیعی ایالات متحده سلاح جدید قدرت نرم این کشور

امریکا اکنون سومین صادر کننده بزرگ LNG در جهان است. با به رخ کشیدن این قدرت ، ایالات متحده چهار مجتمع جدید LNG را اضافه کرده است

افزایش تولید برق و رشد اقتصاد عمده ایالات متحده بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ باعث افزایش تولید و انتشار دی اکسید کربن شده است‌. گزارش وزارت انرژی ایالات متحده ، در ژانویه ۲۰۱۷ این موضوع را تایید می کند.

حال به نظر می‌رسد به یک ” انتقال از نسل ذغال سنگ به گاز ” رسیده ایم. آمار نشان می‌دهد که از نظر زیست محیطی استفاده بیشتر از گاز طبیعی می تواند در سطح جهانی به کاهش آلودگی در کشورهایی مانند چین ، هند و سراسر قاره آفریقا کمک کند.

در حال حاضر ایالات متحده از گاز طبیعی تبدیل شده به گاز مایع (LNG) که از رسوبات شیل در ایالاتی مانند تگزاس ، داکوتای شمالی و پنسیلوانیا به دست می‌آید برای اهداف ژئوپلیتیک خود در سطح جهانی استفاده می کند. پایین آمدن قیمت LNG توانایی روسیه و دارایی های انرژی این کشور که منجر به ماجراجویی‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین ، کریمه ، سوریه ، آسیای میانه و خاورمیانه می‌شود را کاهش می دهد.

چگونگی تبدیل این قدرت نرم انرژی جدید جهان از نظر اقتصادی ، ژئوپلیتیکی ، از طریق افزایش صادرات LNG است که “در مه ۲۰۱۹ به رکورد جدید ۴/۷ میلیارد فوت مکعب در روز رسید.” امریکا اکنون سومین صادر کننده بزرگ LNG در جهان است. با به رخ کشیدن این قدرت ، ایالات متحده چهار مجتمع جدید LNG را اضافه کرده است “با ظرفیت ترکیبی از ۲/۴ Bcf / d از تاریخ نوامبر سال ۲۰۱۸.”

واقعیت آنست که کشورهایی که دارای ذخایر سنگین LNG هستند می توانند سرنوشت ملی خود را دگرگون کرده و سیاست خارجی و ابتکارات امنیت ملی خود را بدون به کارگیری نیروی نظامی تغییر دهند. صادرات LNG و تبعات اقتصادی آن از اهمیت نظامی پیشی می گیرد ، زیرا همه نیاز به تولید برق و انرژی به شکلی کم‌و‌بیش پاک تر تامین می کند.

منبع: مرکز مطالعات خلیج فارس

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *