برنامه بازاریابی در مبارزات انتخاباتی

نویسندگان: دکتر رحیم زارع، دکتر محمدمهدی پور سعید، دکتر حسین منتی

ناشر: انتشارات ترمه

سال انتشار: ۱۳۹۰

برنامه بازاریابی در حوزه کسب‌وکار سند مهمی مبتنی بر تدوین استراتژی و تاکتیک‌های یک سازمان برای دستیابی به بازار هدف و اهداف طراحی‌شده خود می‌باشد. طبیعتاً بازاریابی سیاسی باید پس از مرور نظری، در عمل به کمک سیاستمداران بیاید. این کتاب اولین کتاب تألیفی فارسی در حوزه بازاریابی سیاسی است که به این موضوع در عمل پرداخته است؛ در حالیکه عمده کتاب‌های بازاریابی سیاسی تنها به شرح و بسط تئوری‌ها و مدل‌های و مرور تجربیات جهانی آن اکتفا کرده‌اند. این کتاب در دو بخش و هفت فصل سعی می‌کند یک نامزد انتخاباتی را قبل از ورود به رقابت‌های سیاسی تا انتهای زمان قانونی تبلیغات سیاسی بدین صورت همراهی کند: کلیات برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه بازاریابی در فضای سیاسی، تعیین اهداف و راهبردهای انتخاباتی، تدوین پیام تبلیغاتی، برنامه تماس با رأی‌دهندگان و نهایتاً اجرا و ارزیابی برنامه بازاریابی مبارزات انتخاباتی. به نظر می‌رسد مقصود مؤلفان، تهیه و ارائه دستورالعمل‌هایی مشخص و موجز به همراه مثال‌هایی کوتاه برای پیاده‌سازی ساده یک برنامه بازاریابی سیاسی موفق بوده که بدین هدف نیز دست یافته‌اند.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *