چرا و چگونه شرکت‌ها بر روی برنامه‌های افزایش مشارکت در انتخابات سرمایه‌گزاری می‌کنند؟

(خلاصه یادداشت تارنمای مجله Harvard Business Review در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۹)

نویسندگان در این یادداشت به آمار بالای مشارکت مردمی در انتخابات میان‌دوره‌ای سال۲۰۱۸ آمریکا اشاره می‌کنند و یکی از دلایل آن را توانایی شرکت‌های تجاری در ترغیب کارکنان و مشتریان خود برای شرکت در انتخابات برمی‌شمرند.


نویسندگان در این یادداشت به آمار بالای مشارکت مردمی در انتخابات میان‌دوره‌ای سال۲۰۱۸ آمریکا اشاره می‌کنند و یکی از دلایل آن را توانایی شرکت‌های تجاری در ترغیب کارکنان و مشتریان خود برای شرکت در انتخابات برمی‌شمرند. اجرای این برنامه‌ها نه تنها باعث افزایش مشارکت مردمی در انتخابات بلکه منجر به ارتقای آگاهی از برند شرکت‌های متولی و تقویت روابط فی‌مابین کارکنان و رؤسا نیز می‌شود و حتی می‌تواند شروعی باشد برای گفتگو با نامزدهای منتخب.

نویسندگان تاکتیک‌های هشت شرکت بزرگ تجاری و نتایج حاصله از آن را مورد مطالعه قرار دادند: Gap Inc.، Endeavor، Patagonia، Snapchat، Spotify، Target، Twitter و BCBSM. این شرکت‌ها دو روش مجزا داشتند: فعالیت‌های مشتری‌محور و کارمندمحور. در روش کارمندمحور تاکتیک‌های متفاوتی مانند ثبت‌نام از کارمندان برای رأی دادن، آموزش موضوعات مهم و رساندن آنها به مکان‌های اخذ رأی به کار برده شد. اما در روش مشتری‌محور روش‌هایی مانند ارسال پیام‌های یادآوری به مشتریان، استفاده از اینفلوئنسرها و طراحی پلتفرم‌هایی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات رأی‌دهندگان مطرح بود.

در انتهای این یادداشت، نویسندگان پنج توصیه‌ای که از مطالعه فعالیت‌های این هشت شرکت برداشت کردند را ارائه می‌دهند:

  1. بر روی مشارکت تمرکز کنید و نه سیاست: پیام اصلی تجربیات این شرکت‌ها در این جمله خلاصه می‌شود که «مهم نیست به چه کسی رأی می‌دهید بلکه مطمئن باشید که رأی خواهید داد». در واقع، عدم هواداری از شخص خاصی برای رؤسا و کارمندان شرکت‌ها مهم است چرا که هدف آنها فقط تقویت دموکراسی بود.
  2. حتی جزئی‌ترین تلاش‌ها هم معنادار خواهد بود.
  3. به تعداد کافی کارمندان فعال وجود دارد: برخی شرکت‌ها برای اینگونه فعالیت‌ها از کارمندان تمام‌وقت استفاده می‌کردند، برخی تنها یک یا دو نفر را مسئول این فعالیت‌ها می‌کردند اما هیچکدام حتی یک نفر که به صورت تمام‌وقت درگیر این فعالیت‌ها باشد را به کار نگرفتند.
  4. زمانبندی دقیق بسیار مهم است.
  5. حفظ برند شرکت بسیار مهم است: بهتر است مجموعه فعالیت‌های شرکت در این موضوع بخصوص باعث مخدوش شدن نگرش مشتری نسبت به برند نشود.

لینک یادداشت:

https://hbr.org/2019/08/why-and-how-companies-invest-in-get-out-the-vote-efforts

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *