جامعه ایران امروز

نشست جامعه ایرانی امروز با حضور آقای دکتر پرویز امینی و جمعی از اساتید و دانشجویان در محل سالن شهید باغاني دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. در این نشست که همراه بود با رونمایی از کتاب الگوی رفتار انتخاباتی جامعه ایران و همچنین رونمایی از چهارمین شماره نشریه بازاریابی سیاسی، آقای دکتر امینی مباحثی را پیرامون تغییرات زیست جهان و تاثیرات آن بر جامعه ایرانی بیان نمودند.

 

در ابتدا ایشان نکاتی را درباره تغییر زیست جهان مطرح نمودند. زیست جهان ما در حال تغيير است . زیست جهان به مجموعه ای از باورها، ارزش ها، نمادها، نمودها و همه چیزهایی که در واقع به کنش اجتماعی، فردی و روابطی ما معنا میدهد، گفته میشود. تغییر زیست جهان یعنی تغییر آن عالمی که مناسبات، روابط و کنش‌های ما را معنادار می کند و توجیه می کند که به طور تامل نشده مطلبی را قبول یا رد کنیم.

در ادامه ایشان اشاره داشتند که در حیات اقتصادی جمهوری اسلامی، سه شوک عمده اقتصادی به مردم وارد شد. اول در دولت آقای هاشمی که به واسطه تعدیل ساختارها تورم سنگینی بر مردم تحمیل شد. شوک دوم در انتهای دولت آقای احمدی نژاد در اثر افزایش تحریم ها ایجاد شد و رکود و تورم زندگی مردم را سخت کرد و آخرین بار و تازه ترین شوک در همین تابستان امسال پس از خروج ترامپ از برجام بر اقتصاد کشور اعمال شد که آثارش را در بازار طلا و ارز شاهد بودیم. به دنبال این شوک‌ها و انفعال مسئولین در حل مشکلات اقتصادی، دشمنان را به جنگ روانی و ناامیدی مردم از آینده کشور سوق داده است.

  • facebook
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *